Om het AMC trainingsprogramma te ontwikkelen is gekozen voor een bewezen methode, gebaseerd op de volgende stappen:
- specificeer de opleidingbehoeften;
- definieer de trainingsdoelen;
- voer een taakanalyse uit;
- formuleer doelstellingen;
- bepaal evaluatie criteria;
- ontwerp een evaluatiemethode;
- ontwerp trainingsmethoden.
Het resultaat is een goed gespecificeerde behoeftestelling, die de basis vormt voor de evaluatiemethode. Daarnaast zijn ook de ontwerpcriteria gedefinieerd. Aspecten daarvan zijn; de trainingsstrategie, het trainingsprogramma en de manier van kennisoverdracht [Kessels, 1992]. Voor de wijze waarop kennisoverdracht plaatsvindt is een selectie gemaakt uit; groepstrainingen, workshops, simulatiecases, pilot projecten, praktijktraining en individuele coaching. De Masters Course is opgedeeld in 3 training clusters volgens de vijf LO disciplines [Senge, 1995]. Deze clusters vertegenwoordigen 17 vakgerichte modulen, zoals aangegeven in onderstaande tabel. Daarnaast is de MSc Course uitgebreid met een AMC Introduction Module en een Research Methods Module.
AMC TRAINING PROGRAM |
Cluster | Module | Form |
Team Management | 1. Organizational Learning 2. Communication 3. Organizing 4. Motivation 5. Team-building 6. Professional Approach | Thematic workshops Training on the job Individual coaching
|
Systems (Support) Engineering | 7. System Analysis 8. Logistics Support Analysis 9. System Test & Evaluation 10. System Support | Group teaching Study projects
|
Process Management | 11. Asset Logistics Management 12. Information Management 13. LCM Need Assessment 14. Life Cycle Cost Budgeting 15. Actor Performance Analysis 16. Contract Management 17. Management Control | Group teaching Study projects Workshops Simulation cases
|